۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۲۱۵۳۴
آیت‌الله مجتهد شبستری در گفت وگو با رسا:

حوزه و روحانیت بر تبیین گام دوم انقلاب تمرکز کنند | طلاب عالم به زمان باشند

حوزه و روحانیت بر تبیین گام دوم انقلاب تمرکز کنند | طلاب عالم به زمان باشند
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این که طلاب باید عالم به زمان و مسائل روز باشند، تأکید کرد که حوزه و روحانیت باید بر تبیین گام دوم انقلاب تمرکز کنند.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، تولیت مدرسه ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، لازمه انقلابی بودن طلابی که در جامعه اسلامی و انقلابی ایران مشغول به تحصیل علوم دینی هستند را عالم بودن قبل از معلم بودن و تزکیه نفس دانست.

نماینده خبرگان رهبری داشتن با تأکید بر داشتن روحیه ولایی، مخاطب‌شناسی و عالم به زمان بودن ابراز داشت: «العالم بزمانه لا تحکم علیه اللوابس»، «کسانی که عالم به زمان هستند، عصر خود را می‌شناسند دچار اشتباهات نمی‌شوند»؛ در شرایط فعلی، عالم به زمان بودن این است که بدانند دشمنان ما چه کسانی هستند، استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و اسرائیل و افراد و افکار غربی، سکولار و لائیک یا ملی‌گرا را بشناسند و به مسائل فضای مجازی آشنا باشند.

وی ادامه داد: الان دشمن از راه فضای مجازی وارد شده است؛ طلاب نیز باید اطلاعات روز را داشته باشند، در عین حال که دروس حوزوی را خوب می‌خوانند، اصطلاحات و اطلاعات و معلومات روز را بشناسند و با اوضاع جهان آشنا باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از همه مهمتر این است که طلاب و علمای دین ولایت‌پذیر باشند و به رهنمودهای نایب امام زمان (عج) و امام خمینی (ره) توجه کامل داشته باشند.

وی نتیجه گرفت: اگر طلاب تمام مطالب ارائه شده را رعایت کنند و این ویژگی‌ها در ایشان جمع شود، خروجی حوزه‌های علمیه افراد عالم با تربیت، مربی و انقلابی خواهند بود و می‌توانند در شرایطی که رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌اند و بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن نسل جوان تأکید دارند بتوانند راه را بهتر ادامه دهند.

آیت الله مجتهد شبستری توصیه کرد: طلاب جوان باید منشوری رهبر معظم انقلاب به نام «گام دوم انقلاب» را به صورت کامل بفهمند و تمام اصول و توصیه‌های ایشان را رعایت کنند تا بدینسان خروجی حوزه‌های علمیه افراد انقلابی باشد و جامعه ما انقلابی خواهد بود./836/ت302/ق

تعداد بازدید : 9
محمود لطیف
ارسال نظرات